Miten se onnistuu:
1) Segmentoi tuoteportfoliot, toimittajat, kumppanit ja asiakkaat.
2) Arvoi toimittajat, kumppanit ja asiakkaat MSP-menetelmällä.
3) Saata oikeat tahot saman neuvottelupöydän ääreen.
4) Tarkastele tuotteita, komponentteja ja sidosryhmiä sekä mikro, meso että makrotasolla ja näin mahdollista/yhdistä sitouttavat elementit.
5) Hyödynnä onton ja modulaarisen organisaatiorakenteen tuottamia etuja.
6) Määritä ja aseta budjetit, tavoitteet ja aikataulut.
7) Anna asiakkaan johtaa neuvottelua. Valittu strategia toteutuu, jos olet saattanut oikeat kumppanit yhteen, sitouttanut valitut kumppanit hankkeeseen ja tarjonnut heille yhteisesti hyväksytyn vision.
Menetetelmän etuja:
- Tuottaa lisäarvoa kaikille sidosryhmille:asiakkaalle, sponsoreille, toimittajille, kumppaneille jne.
- Selkeä kokonaisratkaisu
- Parempi yhteensopivuus
- Parempi läpinäkyvyys
- Luo paremmat edellytykset yhteistyölle
- Mahdollistaa monitahoisten sidosryhmien hallinnan
- Yhteinen visio, yhteiset tavoitteet.
- Yhdistetyt resurssit, mutta jaetut riskit
- Sitouttaa kumppanit hankkeeseen yhteisvastuullisesti
- Vaikea kopioida onton ja modulaarisen rakenteen ansiosta
Olen kehitellyt tätä mallia vuodesta 2009 lähtien. Kuvaukset olen tehnyt kaikista yllämainitsemistani tulokulmista eri tarkastelu etäisyyksiltä. Malli sitoo yhteen kaikki tästä blogista löytyvät elementit, en kuitenkaan laita kaikkia hahmottelemiani tänne, koska vastaavaa laajuutta en ole löytänyt mistään lukemistani lähteistä. (väitöskijat, yritysten toimintakertomukset, artikkelit tai internet kirjoitukset)
Materiaali onkin koostettu lähinnä sykysyllä 2013 muutosjohtamisen seminaariraporttia varten keräämästäni aineistosta, yhditettynä omiin tutkimuksiini ja havaintoihini vuosien 2009-2013 aikana.
Lähteet:
5) Hyödynnä onton ja modulaarisen organisaatiorakenteen tuottamia etuja.
6) Määritä ja aseta budjetit, tavoitteet ja aikataulut.
7) Anna asiakkaan johtaa neuvottelua. Valittu strategia toteutuu, jos olet saattanut oikeat kumppanit yhteen, sitouttanut valitut kumppanit hankkeeseen ja tarjonnut heille yhteisesti hyväksytyn vision.
Menetetelmän etuja:
- Tuottaa lisäarvoa kaikille sidosryhmille:asiakkaalle, sponsoreille, toimittajille, kumppaneille jne.
- Selkeä kokonaisratkaisu
- Parempi yhteensopivuus
- Parempi läpinäkyvyys
- Luo paremmat edellytykset yhteistyölle
- Mahdollistaa monitahoisten sidosryhmien hallinnan
- Yhteinen visio, yhteiset tavoitteet.
- Yhdistetyt resurssit, mutta jaetut riskit
- Sitouttaa kumppanit hankkeeseen yhteisvastuullisesti
- Vaikea kopioida onton ja modulaarisen rakenteen ansiosta
Olen kehitellyt tätä mallia vuodesta 2009 lähtien. Kuvaukset olen tehnyt kaikista yllämainitsemistani tulokulmista eri tarkastelu etäisyyksiltä. Malli sitoo yhteen kaikki tästä blogista löytyvät elementit, en kuitenkaan laita kaikkia hahmottelemiani tänne, koska vastaavaa laajuutta en ole löytänyt mistään lukemistani lähteistä. (väitöskijat, yritysten toimintakertomukset, artikkelit tai internet kirjoitukset)
Materiaali onkin koostettu lähinnä sykysyllä 2013 muutosjohtamisen seminaariraporttia varten keräämästäni aineistosta, yhditettynä omiin tutkimuksiini ja havaintoihini vuosien 2009-2013 aikana.
Lähteet:
Maaninen Ari (2014)
Aalto university, change management seminar report:
Stakeholders commitment to organization in turbulent environment
Aalto university, change management seminar report:
Stakeholders commitment to organization in turbulent environment
Aalto
yliopisto Muutosjohtamisen moduuli (2013-2014)
Buchanan & Huczynski: Organizational behaviour, 2013
(painos 8)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti